دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

5مرحله بازیابی وسپا

ماشین و موتور سیکلت تعمیر و تعمیر در اینجا نحوه بازیابی وسپا آورده شده است • توسط جان گلیمروین 01 از 05 وسپا 1963 GS 150 ترمیم پروژه مرمت با استفاده از VBC Vespa 1963 که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است آغاز شده است.

عکس با مجوز از AllVespa.com بازگرداندن یک کلاسیک مستلزم ساعتها جداسازی قطعات ، بازرسی و تعمیر یا تعویض قطعات است. دوچرخه های وسپا که در میلیون ها اتومبیل تولید می شوند وسیله ای قابل اعتماد و ارزان قیمت هستند که محبوبیت زیادی در بین علاقه مندان و موتورسواران پیدا کرده اند.

در ابتدا برای رفع نیاز به انتقال ارزان قیمت اختراع شده است ، اسکوترهای کلاسیک را می توان در سراسر جهان برآورده کننده این نیاز بار دیگر جستجو کرد. ترمیم مورد استفاده در اینجا VBS Vespa است ، با تغییراتی در مشخصات GS.

روند ترمیم توسط کارشناسان ترمیم اسکوتر AllVespa انجام شد. اسکوتر به عنوان VBC در سال 1963 با موتور 150 سی سی آغاز به کار کرد. اگرچه این فرآیند ترمیم توسط یک شرکت حرفه ای انجام شده است ،

اما به مالک / مرمت کننده شخصی اطلاعاتی در مورد آنچه برای سرویس دهی مجدد وسپای قدیمی شما لازم است ، می دهد. وسپا توسط AllVespa در ویتنام خریداری و بازیابی شد که سالها اسکوترها یکی از روشهای محبوب حمل و نقل بوده اند.

اگرچه Vespas ثابت کرده است که ماشین های قابل اعتمادی هستند ، این شرکت برای بررسی آسیب یا ترک در شاسی که ممکن است نیاز به جوشکاری داشته باشد ، هر دستگاه را جدا می کند. (به کسی که یکی از این اسکوترهای کلاسیک را بازیابی می کند توصیه می شود از این مثال پیروی کند.)

02 از 05 چک های شاسی پس از انفجار ماسه ، ساختار آن به ترتیب ترمیم و در آغازگر رنگ آمیزی شد. عکس با مجوز از AllVespa.com جدا کردن اسکوتر در حالت ایده آل باید روی بالابر انجام شود تا اسکوتر در ارتفاع مناسب کار شود.

این مسئله خصوصاً در مورد اسکوترهایی که بسیاری از اجزای مکانیکی آنها در زیر بدنه / صفحات شاسی قرار دارد (مشابه اتومبیل) بسیار مهم است. اگرچه ثابت شده است که ساختار فولادی فشرده بسیار مستحکم است ، حذف پوشش توسط سندبلاست یا انفجار ضروری است .

این روند فرصتی مکانیکی برای بازرسی کل سازه خواهد داد. بعلاوه ، پوشش ترک خورده می تواند شکاف جدی تری در فولاد زیر ایجاد کند. (ترک خورده نشانگر خوبی برای حرکت است و مکانیک باید از مناطق مشکوک عکس برداری کند تا پس از حذف رنگ ، بررسی دقیق تری انجام شود.)

رنگ مورد استفاده در این ترمیم توسط ICI ساخته شده است (در حال حاضر متعلق به گروه Akzo Nobel است). 03 از 05 بازیابی وسپا – تعویض قطعات یدکی قطعات جدید آماده برای پردازش عکس با مجوز از AllVespa.com همانند اکثر ترمیم ها ، جایگزینی برخی از اجزا عاقلانه است.

در این ترمیم ، اجزای زیر به دلایل ایمنی و قابلیت اطمینان (و در بعضی موارد ظاهر) جایگزین شده اند:

 شیلنگ های لاستیکی  کفش ترمز  ضربه های جلو و عقب  فنر  لاستیک و لوله  کابل های کنترل  کیلومتر شمار  بسته شدن  سیم برق  تر و تمیز محافظ پا و گلگیر  نوارهای کف  تر و تمیز لاستیکی 

سیستم اگزوز 04 از 05 بازیابی وسپا – بازسازی موتور آماده و آماده تعمیر ، موتور 150 زمانه 2 زمانه. عکس با مجوز از AllVespa.com علاوه بر این موتور 150 سی سی به طور کامل بازسازی شد.

اگرچه وسپا 2 زمانه یک طراحی نسبتاً قابل اعتماد است ، اما سایش برخی از اجزا اجتناب ناپذیر است. به طور خاص ، سیستم روانکاری دو زمانه مقدار کمی روغن کاری به پیستون ها و یاتاقان های لنگ می دهد ،

اما در عین حال روغن سوخته (پس از احتراق) به آرامی در صدا خفه کن و اطراف درگاه اگزوز جمع می شود و باعث کاهش عملکرد می شود. در هنگام بازسازی موتور ، اجزای زیر جایگزین یا نصب مجدد شدند:

 موارد تمیز و منفجر شده است  سیلندر  پیستون و حلقه های جدید  مونتاژ میل لنگ  یاطاقان دنده لنگ  مهر و موم روغن لنگ  ست واشر کامل 05 از 05 بازیابی وسپا – محصول نهایی در طرح رنگی جدید ، وسپای بازسازی شده بسیار باشکوه است. عکس با مجوز از AllVespa.com اسکوتر تمام شده به همان اندازه جدید و یا حتی بهتر است با افزودن فضای انبساط ، بهتر باشد

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

2مرحله تعویض یاتاقان

ماشین و موتور سیکلت تعمیر و تعمیر
تعویض یاطاقان و مهر و موم در موارد موتور سیکلت
• توسط جان گلیمروین
01 از 01
تعویض یاطاقان و مهر و موم در موارد موتور سیکلت
الف) مورد را با آب جوش گرم کنید. ب) قاب روی چوب پشتیبانی می شود. ج) رانش در تحمل. د) آماده حمل و مهر و موم جدید. John H Glimmerveen دارای مجوز به About.com
در هنگام بازسازی موتور موتور سیکلت ، روش خوبی است که بیشتر بلبرینگ ها و تمام مهر و موم های روغن را جایگزین کنید.


بیشتر یاتاقانهای داخل موتور از نوع توپی یا غلتکی هستند و با روغن کاری مناسب چندین ساعت یا مایل دوام می آورند. با این حال ، یاتاقان های میل لنگ – به ویژه در دو زمانه – تحت تنش های زیادی قرار دارند و اگر موتور بازسازی یا به روز شده باشد ، زمان مناسب برای جایگزینی آنها است. مهر و موم روغن نسبتاً ارزان است و نباید از آن استفاده مجدد کرد.


از اهمیت ویژه ای برای یاتاقان های میل لنگ مناسب بودن آنها در داخل قاب مادر است. اگر یاتاقان در داخل کیس شل باشد ، از میل لنگ به درستی پشتیبانی نمی کند ، که منجر به خرابی زود هنگام یاتاقان و / یا لنگ می شود.

اگرچه این وضعیت نادر است ، اما اگر مکانیک این موضوع را کشف کند ، باید پرونده را برای تعمیرات به یک فروشگاه مهندسی متخصص ببرد (که معمولاً به جوشکاری و تعمیر مجدد نیاز دارد).

اما اگر در هنگام تعویض یاتاقان ها روش های صحیح رعایت نشود ، موارد آسیب می بینند.
توجه: اگرچه واضح است ، باید به خاطر داشت که فولاد از آلومینیوم قویتر است و قفس استیل پایه می تواند به راحتی به آلومینیوم آسیب برساند
نمونه کار
یاتاقان و مهر و موم روغن در نظر گرفته شده در میل لنگ Triumph Tiger 90/100 (سمت چپ) قرار دارد. اگرچه یاتاقان و مهر و موم روغن در مکانیک در وضعیت خوبی به نظر می رسید ، این دستگاه خاص بیش از 20 سال قبل از ترمیم نشسته بود و به همین ترتیب ، احتمالاً مقدار کمی زنگ زدگی در یاتاقان وجود داشت.

این زنگ زدگی می تواند به راحتی در اطراف موتور کار کند و به عناصر ضعیف مانند یاتاقان های میله اتصال آسیب برساند. و از آنجا که مهر و موم روغن باید برداشته شود ، برای ایمنی نیز تعویض می شود.
قبل از اقدام به برداشتن یاتاقان یا مهر و موم روغن ، یک مکانیک باید محل کار و ابزار مورد نیاز را آماده کند .

اطمینان از ایمنی میل لنگ ها بسیار مهم است ، زیرا اینها از آلومینیوم ساخته شده اند و به راحتی آسیب می بینند. در این حالت ، مکانیک تکه های چوب (کاج) را برای حمایت از قاب قرار داده است – عکس را ببینید.
برای حذف یاتاقان ، یک رانش یا استخراج مناسب مورد نیاز است. در غیاب دستگاه استخراج بلبرینگ اختصاصی ، جک مناسب اندازه به عنوان رانش کافی است.


گرم شدن پرونده
این کیس باید گرم شود تا از بلبرینگ منبسط شود که رانش آن را آسان تر می کند. با انبساط سریعتر آلومینیوم از فولاد ، استفاده از گرما در منطقه عمومی قابل قبول است.

تعدادی گزینه در دسترس است از جمله آب جوش ، استفاده از شعله گاز سوز (مشعل دمنده) و استفاده از اجاق برقی. مکانیک در این مورد استفاده از آب جوش را انتخاب کرد. با این حال ، باید بسیار مراقب باشید تا از سوختگی جلوگیری شود.


این مورد را روی سطل بزرگی قرار داده و سپس آب جوش را روی اطراف بلبرینگ ها ریختند. برای بدست آوردن گرمای کافی در موارد ، یک کتری آب کامل لازم است.


اگر از این روش استفاده می کنید ، منتظر جذب این گرما هستید ، باید آن را روی تکیه گاه های چوبی قرار دهید. در مرحله بعدی ، یاتاقان از موقعیت خود در کیس دور می شود. پس از برداشتن یاتاقان ، می توان مورد را برعکس کرد و فرآیند را برای بیرون کشیدن مهر و موم روغن تکرار کرد (اگر این کار به سرعت انجام می شد ، دیگر نیازی به گرم شدن مجدد مورد نیست).
موقعیت یاتاقان در کیس معمولاً باید کاملاً تمیز شود ، که بهتر است با استفاده از یک درجه ریزدانه Scotch-Brite با دست انجام شود. با این حال ، بهتر است ابتدا با تمیز کننده ترمز محل را کم کنید.

قبل از اینکه مکانیک شروع به تمیز کردن بدنه کند ، بهتر است بلبرینگ جدید را برای مونتاژ با قرار دادن آن در داخل یک کیسه پلاستیکی قابل انعطاف و سپس قرار دادن آن در فریزر آماده کنید. به طور معمول ، میل لنگ داخل فریزر در طول نیم ساعت حدود 0.002 اینچ (0.05 میلی متر) کوچک می شود.


پس از تمیز شدن محل ، باید مورد را دوباره گرم کرد. یک ترکیب نگهدارنده یاتاقان مانند Loctite® 609 ™ (سبز) باید در داخل محفظه در پایه یاتاقان اعمال شود. فقط مقدار کمی از این ترکیب مورد نیاز است. پس از اعمال ترکیب ، مکانیک باید متناسب با یاتاقان جدید باشد.


میزان فشار لازم برای وارد کردن یاتاقان جدید به داخل کیس برای هر موتور متفاوت خواهد بود. با این وجود ، مقدار خوبی از فشار مورد نیاز برای رانش یاتاقان قدیمی به خوبی نشان داده خواهد شد. پس از قرارگیری یاتاقان جدید ، قبل از فشرده شدن مهر و موم روغن جدید ، باید ترکیب اضافی بیمه از بین برود.


یادداشت:
1) بلبرینگ باید به صورت مستقیم به داخل کیس رانده شود.
2) هر دو یاتاقان جدید و مهر و موم روغن باید با وارد آوردن فشار به لبه خارجی به داخل قوطی فشار داده شوند. یک جسم گرد (مانند سوکت) باید دقیقاً زیر O / D یاتاقان یا مهر و موم باشد. مکانیک هرگز نباید از طریق مرکز خود به یاتاقان فشار وارد کند زیرا این امر می تواند یاتاقان را قطع کند.
خواندن عمیق:
تعویض یاطاقان چرخ

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

8مرحله نگهداری زنجیر

ماشین و موتور سیکلت تعمیر و تعمیر
نحوه بررسی ، روغن کاری و تنظیم زنجیره موتور سیکلت
• توسط باسم واصف

تعمیر و نگهداری زنجیره موتورسیکلت و همچنین تعویض روغن و نگهداری لاستیک ، قسمت مهمی از سواری ایمن است . زنجیر قهرمانان گمنام موتورسیکلت هستند. آنها وظیفه اساسی انتقال نیرو از موتور به چرخ عقب را بر عهده دارند و بدون بازرسی و نگهداری مناسب ، موتورسیکلت ها می توانند از کار بیفتند و فلج شوند ، یا بدتر از آن ، به پرتابه های خطرناک تبدیل شوند.


بسته به قدرت شما ، زنجیره ها باید هر 500-700 مایل یا تقریباً هر ماه دو بار بررسی شوند. این آموزش سه جنبه اساسی مراقبت از زنجیره را شامل می شود: بررسی ، تمیز کردن و تنظیم.


01 از 08
مواردی برای نگهداری زنجیره ای
سرلشکر اندرو توربورن / ویکی پدیا
موارد زیر را در دست داشته باشید:
 شدت های مختلف
 یک برس نرم ، یا یک مسواک قدیمی.
 یک پاک کننده زنجیره ای حلقه ای مناسب (اگر نوع زنجیر مانند بیشتر زنجیرها را دوست دارید).


 o روان کننده دوستانه سری (در صورت وجود دوباره).
 پین کوتاه جدید (هنگام تنظیم کشش زنجیره ای)
 پارچه (برای پاکسازی خاک از رشته).
 پتک لاستیکی (اختیاری)
 حامل چرخ عقب (اختیاری).
 اندازه گیری نوار (اختیاری).
02 از 08
نحوه بازرسی از زنجیره موتورسیکلت
با استفاده از نوار اندازه گیری یا برآورد بصری ، رشته را نگه دارید و مطمئن شوید که 1 اینچ به هر جهتی حرکت می کند. © باسم واصف
با استفاده از نوار اندازه گیری (یا در صورت لزوم تخمین بصری) ، زنجیره را در نقطه ای از وسط بین چرخ دنده های جلو و عقب نگه دارید و آن را بالا و پایین بکشید.

زنجیره باید بتواند حدود یک اینچ و یک اینچ به سمت پایین حرکت کند. اگر موتور سیکلت خود را بر روی قفسه عقب یا پایه ایستاده نصب کرده اید ، توجه داشته باشید که اگر چرخ از زمین برداشته شود ، بازوی شما می افتد که این امر بر هندسه عقب و کشش زنجیر تأثیر می گذارد. در صورت لزوم جبران کنید.


از آنجا که زنجیر چرخ موتورسیکلت ممکن است در بعضی از نقاط سفت شود و در بعضی از نقاط انعطاف پذیر باقی بماند ، مهم است که دوچرخه را به جلو بچرخانید (یا اگر چرخ نصب شده چرخ عقب را بچرخانید) و تمام بخشهای زنجیره را بررسی کنید. اگر بیش از یک اینچ حرکت کند ، زنجیر باید محکم شود و اگر خیلی محکم باشد ، مرتب شدن آن راحت تر خواهد بود. این در مراحل بعدی نشان داده شده است. اگر حلقه های زنجیره فردی بیش از حد محکم باشد ، ممکن است نیاز به جایگزینی زنجیره باشد.


03 از 08
موتورهای خود را در Sprockets بررسی کنید
زنجیر را از نظر سایش بررسی کنید. شکل دندان چیزهای زیادی در مورد نحوه درگیری و حفظ دوچرخه خواهد بود. © باسم واصف
دندان های دندانه دار جلو و عقب شاخص های خوبی برای زنجیرهای اصلاح نشده هستند. دندان ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید به خوبی با زنجیر قرار دارند.

اگر کناره های دندان فرسوده شده باشد ، این احتمال وجود دارد که آنها از زنجیر (که ممکن است سایشی متناسب را نشان دهد) به خوبی تغذیه نکرده اند. استفاده از دنده های موج دار خود بی نظمی دیگری است که ممکن است نیاز شما به دنده های دنده ای جدید را نشان دهد.


04 از 08
تمیز کردن زنجیره موتور سیکلت
هنگام پاشش قطعات ، موتور خود را روشن نکنید تا قطعات به حرکت درآیند. قرار دادن سیستم انتقال قدرت در حالت خنثی و چرخاندن چرخ عقب به صورت دستی ایمن تر است. همچنین ، اگر زنجیر چرخ دوچرخه شما نصب شده است ، مطمئن شوید که پاک کننده ای که اسپری می کنید از نظر حلقه ها درجه بندی شده است.

© باسم واصف
خواه بخواهید زنجیره خود را اصلاح کنید یا نه ، باید آن را تمیز و خوب اشباع نگه دارید. بیشتر زنجیره های مدرن انواع حلقه ها هستند که از اجزای لاستیکی استفاده می کنند که به بعضی از حلال ها حساس هستند. هنگام اسپری زنجیر یا چرخ دنده ها ، یا استفاده از برس نرم برای تمیز کردن ، حتما از ماده تمیز کننده حلقه O تایید شده استفاده کنید.
05 از 08
اضافه بار را پاک کنید


یکی از قسمتهای ساده نگهداری زنجیر ، حذف خاک است. © باسم واصف
در مرحله بعدی ، شما باید خاک اضافی را با یک پارچه یا حوله پاک کنید ، که باعث ایجاد یک سطح تمیز می شود که بیشتر مناسب روان کننده است. اطمینان حاصل کنید که با چرخاندن چرخ عقب (یا کل دوچرخه ، اگر روی پایه نیست) ، به تمام چرخ دنده ها و حلقه زنجیر دسترسی دقیق داشته باشید.
06 از 08
زنجیره خود را روغن کاری کنید
استفاده از روان کننده مناسب باعث افزایش طول عمر زنجیره می شود. ©

باسم واصف
هنگامی که چرخ می چرخد ، هنگامی که در امتداد چرخ دنده ها قرار دارد ، یک لایه روان کننده به طور مساوی از طریق زنجیر بپاشید. همچنین ، حتماً پایین چرخ عقب را اسپری کنید ، زیرا روغن روانکاری با استفاده از نیروی گریز از مرکز می تواند از داخل به داخل زنجیره پخش شود و به کل زنجیره نفوذ کند. مواد روان کننده اضافی را با پارچه پاک کنید.


07 از 08
در صورت لزوم تنش زنجیره ای را تنظیم کنید
نوسان چرخان یک طرفه نشان داده شده در اینجا دارای یک بادامک خارج از مرکز برای تنظیم کشش زنجیره ای است. © باسم واصف
کشش زنجیره ای به طور کلی با فاصله بین زنجیر جلو و عقب تعیین می شود و بسیاری از دوچرخه ها دارای نشانه های شاخص برای کمک به تراز هستند.


دوچرخه ها دارای مکانیسم های مختلف تنظیم زنجیره هستند ، به طور کلی ، محور عقب و چرخ به منظور تنظیم کشش زنجیر به جلو یا عقب حرکت می کنند. نوسان های یک طرفه معمولاً دارای یک بادامک خارج از مرکز هستند که موقعیت محور عقب را تعیین می کند. سایر طرح های سنتی تر دارای آجیل شش گوش داخلی برای حرکت محور و خارجی برای قفل و باز کردن آن هستند.


وقتی تنش زنجیره ای به درستی تنظیم شود ، باید بتواند بین 75 تا 1 اینچ در پایین ترین نقطه به سمت بالا و پایین حرکت کند.
08 از 08
محور عقب را محکم کنید
پیچ و مهره یک طرفه ، که در عکس نشان داده شده است ، بستن آن راحت تر از یک اسلحه معمولی است که به تراز دقیق نیاز دارد.

© باسم واصف
پس از حرکت محور عقب ، مطمئن شوید که دو طرف کاملاً در یک راستا قرار گرفته اند ، زیرا انجام چنین کاری می تواند زنجیر و یا زنجیر را بپوشد. مهره محوری را محکم کرده و سنجاق پایه را با یک عدد جدید جایگزین کنید.
ما می خواهیم از Pro Italia بخاطر اجازه دادن به ما برای عکسبرداری از این روشهای نگهداری در Glendale Services Bay ، کالیفرنیا ، تشکر کنیم.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

8مرحله تعویض لاستیک موتورسیکلت

تعویض لاستیک

• موتور سیکلت

• سرویس و تعمیرات موتور سیکلت
نحوه تعویض لاستیک موتور سیکلت

WikipediaHow Staftمنبع :


استفاده از تکنیک مناسب هنگام تعویض لاستیک موتورسیکلت ضروری است.

نصب لاستیک موتور سیکلت به طور نامناسب نه تنها می تواند به لاستیک یا موتورسیکلت آسیب برساند بلکه شما را در معرض خطر جدی تصادف قرار می دهد. اگر تکنیک مناسب را بدانید ، در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید و همچنین ایمنی جاده را افزایش می دهید.


روش 1 از 2:
برداشتن لاستیک موتور سیکلت

1
قبل از شروع به برداشتن لاستیک موتور ، تمام مواد مورد نیاز را آماده کنید. اینها ابزارهای اساسی مورد نیاز برای تعویض لاستیک موتورسیکلت است که باید بتوانید از آنها در یک فروشگاه موتور سیکلت خریداری کنید.
• روان کننده سیلیکونی با اسپری (یا Windex)


• اتوی لاستیک
• ابزار تایر بریزر
• ابزار هسته سوپاپ
• مهره شکن (یا دو بست C)
• پمپ هوای فشرده
• محافظ لبه (اختیاری)

2
با ابزار هسته سوپاپ اجازه دهید تمام هوا از تایر خارج شود. برای باز نگه داشتن شیر ، این ابزار یا بهم خورده یا به داخل آن پیچ می شود. [1] نیروی هوای خارج شده معمولاً بسیار زیاد است ، بنابراین شما باید ابزار هسته سوپاپ را محکم نگه دارید.


• این باعث می شود تا تنش در لاستیک شل شود و کار با آن بسیار راحت تر می شود.

3
با مداد خود یک تیر در لبه لبه بکشید تا بتوانید جهت چرخش چرخ را ببینید. اگر مطمئن نیستید لاستیک را به سمت موتور نگه دارید ، همانطور که آن را درآوردید. به نحوه چرخش چرخ توجه کنید ، زیرا هنگام قرار دادن لاستیک بعدی این امر ضروری است.


• چرخ ها به سمت و سویی که دوچرخه می رود می چرخند .

4
با استفاده از ابزار شکستن مهره ، مهره (لبه داخلی تایر) را از لبه جدا کنید. این یک ابزار فلزی است که می تواند بین لاستیک و لبه چرخ قرار گیرد. [2] هنگام شل شدن مهره صدای پاپ خواهید شنید. همچنان لاستیک را از دو لبه لبه جدا کنید.


• “مهره” لب خمیده تایر است که درست در جایی که لاستیک با لبه روبرو می شود می رود و آن را در جای خود نگه می دارد.
• اگر مهره بیرون نمی آید ، سعی کنید هوای بیشتری را از لاستیک خارج کنید.

5
برای کمک به بیرون آمدن آن ، روان کننده سیلیکون را روی مهره تایر بپاشید. با این کار می توانید با وارد کردن اتوهای لاستیک به زیر مهره و کشیدن لاستیک از رینگ ، لاستیک را از رینگ لغزانید. هر دو طرف لاستیک را بردارید تا زمانی که لاستیک کاملاً لغزش کند.


• هر وقت مقداری از مهره تایر را در معرض دید قرار دادید ، به آن اسپری بدهید. از چسبیدن دوباره آن و جلوگیری از شروع کار جلوگیری می کند.
• همچنین می توانید از برخی Windex استفاده کنید.

6
در روش دیگر ، از دو بست C برای بیرون آوردن مهره استفاده کنید. یک گیره بزرگ بردارید و آن را روی لاستیک قرار دهید ، درست قبل از اینکه لاستیک وارد لبه شود. آن را محکم کنید تا خسته فشار بیاورد و مهره شروع به خم شدن کند. سپس یک گیره دیگر 6-8 “به کنار اولین اضافه کنید و دوباره تکرار کنید.

هنگامی که هر دو روشن شدند ، آنها را به سمت لبه تایر بکشید تا مهره خارج شود. ممکن است لازم باشد هر دو گیره را یک چهارم پایین حرکت دهید چرخ یا همینطور و یک بار دیگر تکرار کنید تا کل مهره خاموش شود.
• هنگام خرابی ، لاستیک باید دقیقاً خارج از لبه قرار بگیرد.

7
از دو اهرم تایر استفاده کنید تا مهره را از بالا و لبه خارج کنید. اهرم های تایر زبانه های فلزی بلندی هستند. آنها را زیر مهره قرار می دهید ، به طوری که قسمت پشتی آن در مقابل لبه قرار بگیرد و سپس فشار دهید تا لاستیک به بالا بکشد.

این رینگ مانند یک تکیه گاه عمل می کند و به شما امکان می دهد لاستیک را از لبه بالا و بالا کنید. دور تایر را به صورت دایره ای حرکت دهید تا زمانی که لاستیک خاموش شود. [3]


• اگر مواظب نباشید ، ممکن است لبه شما را تراشه یا لقب دهد – برای محافظت در صورت نگرانی ، مقداری محافظ لبه ، قطعات کوچک کف که بین آهن تایر و لبه قرار دارد را بخرید. [4]

8
مهره را بشکنید و لاستیک سمت دیگر را خارج کنید تا لبه آن خارج شود. روش را در سمت مخالف تکرار کنید تا چرخ کاملا خارج شود. از این طرف باید راحت تر باشد.
تبلیغات
روش 2 از 2:
نصب لاستیک موتور سیکلت

1
دیواره های داخلی تایر جدید را کاملاً چرب کنید. از اسپری روان کننده یا ویندکس خود استفاده کنید. در حالی که با لاستیک جدید کار می کنید ، مرتباً آن را سمپاشی کنید تا لیز شود و کار با آن راحت تر است. [5]

2
لاستیک موتور جدید را قرار دهید تا جهت چرخش آن با جهتی که قبلاً روی لبه مشخص کرده اید مطابقت داشته باشد. روی لاستیک نیز یک نقطه قرمز وجود دارد که باید در کنار میل سوپاپ قرار گیرد. حتماً این نقطه و چرخش لاستیک را یادداشت کرده و تنظیم کنید

  1. یک طرف لاستیک را به رینگ وصل کنید و با استفاده از اتوهای تایر آن را گول بزنید. این بار دیواره لاستیک بین اتو تایر و لبه قرار می گیرد تا اتو تایر بتواند لاستیک را به داخل لبه فشار دهد. مهره تایر به عنوان تکیه گاه عمل می کند ، در حالی که از مرکز لاستیک دور می شوید تا مهره زیر لبه را راحت کنید. [6]
    • پس از ورود اولین بار در سمت دیگر ، این کار را تکرار کنید.

4
با استفاده از پمپ هوای فشرده مقداری هوا را به داخل تایر پمپ کنید ، اما آن را کاملاً باد نکنید. شما فقط می خواهید پمپ کنید تا زمانی که یک “پاپ” کوچک را بشنوید. این نشان می دهد که مهره ظاهر شده است.


• همچنین می توانید همزمان با پر شدن چکش ، یک چکش کوچک برداشته و به لاستیک اطراف مهره ضربه بزنید. این باعث می شود تا لاستیک ها در هنگام پر شدن کمی جابجا شوند و احتمال لغزیدن آن به داخل مهره را بیشتر می کند.

5
اگر در حین باد کردن نتوانستید “پاپ” را بدست آورید ، مهره تایر را با استفاده از ابزار تایر Breezer ببندید. با استفاده از این ابزار می توانید مهره را فشار دهید و سپس چرخش چرخ را انجام دهید تا مهره از همه لبه ها وارد شود.


• اگر نمی توانید مهره را وارد کنید ، مدام پمپاژ نکنید. بگذارید کمی هوا خارج شود ، سپس دوباره پمپ کنید و از ابزار استفاده کنید.
• وقتی لاستیک کاملاً باد نشده باشد ، می توانید آن را کمی بی حرکت بچرخانید. اطمینان حاصل کنید که نقطه قرمز با میل سوپاپ متعادل است.

6
مقداری گرد و غبار سرامیکی را درون لاستیک پمپ کنید. مقداری گرد و غبار سرامیک (ساخته شده برای لاستیک) را درون شیر تایر قرار دهید. تایر را متعادل نگه می دارد و مقداری از وزن را مساوی می کند ، و متعادل کننده مشکلات است. این کار را قبل از دوباره روشن کردن سوپاپ انجام دهید.

7
برای قرار دادن مجدد میل سوپاپ از یک ابزار ساقه سوپاپ استفاده کنید. دوباره آن را محکم کنید و مطمئن شوید که تکان نمی خورد.

8
لاستیک جدید خود را به میزان فشار توصیه شده باد کنید. لاستیک را به حالت عادی پمپ کنید و سواری خوبی دارید!

منبع http://www.emdadgarmotor.ir

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آموزش فیلرگیری موتورسیکلت

آموزش فیلرگیری موتورسیکلت

چه زمانی بایستی فیلرگیری را انجام دهیم:

فیلرگیری باید در فصل های مختلف سال به دلیل تغییرات شدید دمایی می باشد. به دلیل افزایش و کاهش دما در مناطق قطعات فلزی نسبت به دمای کاری خود دچار انقباض و انبساط می گردند. که این امر باعث می گردد تا انجین موتور صحیح کار نکرده و یا بد روشن گردد.


کم بودن فاصله فیلر های سوپاپ ها باعث می گردد تا انجین کند تر گرم گردد و زیاد بودن سوپاپ ها باعث می گردد تا انجین سریعتر گرم گردد و دمای انجین افزایش یابد. عدم تنظیم فاصله فیلر ها مخصوصا زمانی که میزان فاصله فیلرکم باشد باعث آسیب به سوپاپ ها و پیستون و حتی در بعضی موارد باعث خورد شدن شاتون و یا آسیب به میلنگ می گردد.

طرز استفاده از آچار فیلر گیری:
ابتدا شما می بایستی بسته به تنظیم فاصله بین دو سطح مد نظر خود آچار مناسب را استفاده نمائید. در اینجا ما از آچار فیلرگیری بر اساس درجه بندی میلیمتر استفاده می کنیم. در ادامه تصاویر کاملا گویای طرز استفاده از آچار فیلر می باشند.
توجه: همیشه آچار فیلرگیری خود را با یک دستمال آغشته به روغن موتور تمیز کنید و هر یک از تیغه های آچار فیلر را چرب نگه دارد..

طرز فیلر گیری موتورسیکت:


فیلر گیری موتورسیكلت یك مهارت فنی و بسیار حساس هست كه برای تنظیم فیلر هر موتورسیكلتی باید بر طبق توصیه كارخانه سازنده عمل كرد. ولی انچه مسلم هست در موتورسیكلت آنقدر كه سفت بودن سوپاپها و بی صدا بودن آن برای موتور مضرر است صدا دادن سوپاپها و شل بودن آن مضرر نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا با شیوه فیلرگیری موتورسیکلت ها آشنا شویم.

ابتدا می بایستی از میزان دقیق اندازه فیلر سوپاپ های موتور خود اطلاع داشته باشید. میزان فاصله فیلر در موتور های 110cc تا 250cc تک سیلندر به صورت استاندارد ما بین 0.05mm الی 0.08mm متغیر می باشد اما اکثر موتورهای طرح هندا همانند CG125 یا CDI 125 و یا کلیه موتورهایی که انجین آنها طرح CG یا CDI شرکت هندا می باشد و تنها افزایش حجم سیلندر در آنها روی داده است میزان فیلر آنها 0.08mm می باشد.

1- برای تنظیم فیلرهای سوپاپ ابتدا انجین موتور می بایستی گرم باشد تا چکش شک و سوپاپ ها در آخرین میزان انبساط خود قرار گرفته باشند همواره می بایستی ابزار های مناسب را محیا کنید. همیشه برای تنظیم از آچار بکس و یک پیچ گوشتی دوپخ و یک آچار فیلر و یک انبردست استفاده کنید.

2- ابتدا می بایستی هر دو پیچ وضعیت کاسه بوبین را باز کنید.

3- اکنون قالپاق سر سیلنر را باز کنید.
توجه: در موتور های تریل نیازی به باز کردن قالپاق سر سیلندر نیست. تنها کافیست پیچ های مختص به فیلر ها را از روی قالباق باز نمائید.

4- حال با یک آچار بکس میلنگ را در جهت عقربه های ساعت به حرکت در بیاورد تا در قسمت پیچ وضعیت میلنگ حرف T را ببینید. پس از دیدن حرف T علامتی که بر روی قسمت پیچ وضعیت میلنگ و بر روی کاسه بوبین است در یک راستا قرار بگیرند. حال با دست میزان لقی سوپاپ اولی که می خواهید فیلر گیری انجام دهید را آزمایش کنید.

اگر سوپاپ سفت بود یک دور کامل دوباره میلنگ را بچرخانید تا دوباره به علامت T رسیده و علامت آن را با علامت دیچه وضعیت انطباق پیدا نماید. این عمل بدین صورت انجام می گیرد که شاید پیستون در حالت کار قرار نداشته باشد. همین مرحله را یک بار دیگر برای سوپاپ دیگر انجام دهید.


توجه: در برخی از موتورسیکلت ها حرف T به معنای تایم و حرف F به معنای فیلر بوبین بر روی کاسه بوبین سر میلنگ درج گردیده است.

6- حال پیچ مربوط به چکش شک قرار گرفته بر روی سوپاپ را کمی باز نمائید.

7- اکنون تیغه 0.08mm آچار فیلر را بر زیر چکش شک و سوپاپ قرار دهید و به واسطه پیچ ضامن فاصله را تنظیم نمائید.

8- اکنون پیچ مربوط یه چکش شک را با یک انبر دست خوب سفت کنید. پس از سفت نمودن دوباره تیغه فیلر را سرجای خود قرار دهید تا مطمئن شوید فاصله تنظیم شده صحیح باشد.
توجه: پس از سفت کردن پیچ دقت نمائید که تیغه آچار فیلر نه به راحتی و نه به سختی از زیر چکش شک خارج شود.

9- حال به ترتیب ابتدا قالباق سرسیلندر و سپس سایر پیچ ها و قسمت های دیگر را ببندید.